A Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Karának I. és II. évfolyamos, angol nyelvű neveléstudomány mesterszakos hallgatói – akik Afrikából, Ázsiából és Dél-Amerikából érkeztek – ma látogatást tettek iskolánkban.
A „Cultural identity and diversity pedagogy” elnevezésű tantárgy keretében a hallgatók a helyi identitás, az örökség és a kulturális sokszínűség pedagógiai szerepével foglalkoznak. Terepmunka során betekintést nyertek iskolánk mindennapjaiba, és megismerkedtek azzal, miként valósul meg nálunk az egyházi és nemzetiségi nevelés – két olyan fontos pillér, amely a kulturális identitás tudatos alakítását is szolgálja.
A vendégek angol nyelvű tanórákat látogattak:
• Mojzes Andrea tanárnő óráján évtizedenkénti felosztásban a ’50-es évektől napjainkig tartó divat-, zene- és filmtörténeti áttekintésen vehettek részt, ahol a diákok szókincsgyűjtéssel, zenefelismeréssel és stíluselemzéssel dolgoztak, prezentációkat tartottak.
• Német Adrienn tanárnő tanóráján a brit iskolai év jellemzőivel és ünnepköreivel foglalkoztak, nyelvtani gyakorlás és interaktív beszélgetés formájában.
• A 4.a osztály angolos csoportjában – ahová kazahsztáni és tunéziai vendégek érkeztek - az aktuális tanagyagot a mesterséges intelligencia használatával dolgozták fel Kiss-Tóth Eszter tanárnő segítségével. Így jött létre a csoport saját dala, melyet számos izgalmas hangszer használata tett színesebbé és élvezetessé.
A vendégek találkoztak intézményünk főigazgatójával is, akivel az iskola küldetéséről, az egyházi háttérről és a nemzetiségi oktatás jelentőségéről beszélgettek.
Locsmándi Balázs tanár úr angol nyelvű prezentációval mutatta be intézményünket és tolmácsolással segítette a gördülékeny kommunikációt.
A látogatás jó hangulatban, élményekben gazdagon zárult.
Köszönjük a hallgatóknak és Kiss Dávid oktatójuknak a figyelmet, az érdeklődést és az inspiráló jelenlétet – szeretettel várjuk őket újra iskolánkban!